sobota, 10 stycznia 2015

Własne zdanie

Ludzie bardzo często oczekują, żeby ktoś inny miał wyrobione zdanie na każdy możliwy temat. Niestety, ja nie mam. Nie dlatego, że nie znam tematu, nie dlatego, że się nie interesuję. Po prostu czasem mnie coś przerasta i nie podejmuję stanowiska w danej sprawie.
Nie da się mieć zdania na wszystkie tematy, ani komentarza na wszystkie wydarzenia. Ludzie, którzy mają wyrobioną opinię na wszystko są zazwyczaj stronniczy, nieobiektywni, z klapkami na oczach, nie mogący dostrzec drugiej strony, nie doszukujący się drugiego dna. Dla takich ludzi świat jest albo czarny albo biały. I tacy ludzie mnie przerażają. Nie da się podjąć z nimi dyskusji, nie dopuszczają innych opinii, są zamknięci na fakty.
Jeśli o mnie chodzi to jestem bardzo otwartym człowiekiem. Nie wyrażam zdania dopóki nie poznam wszystkich aspektów problemu. Jednej i drugiej strony trzeba wysłuchać. Łatwo się to mówi, a ciężko stosuje w życiu.
Zdarza się często, że mając opinię nie wygłaszam jej, bo nie chcę zostać zaszufladkowana przez tych jednostronnych krzykaczy. Dlatego jeśli widzę, że nie ma sensu z kimś dyskutować, po prostu tego nie robię i siedzę cicho.

Do dyskusji trzeba mieć odpowiednie towarzystwo : )

invidia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz